Thursday, April 7, 2011

Perubahan : Jahiliyah to Islamiyah~

Baru nak setup blog untuk bisnes. Ingat nak jual handbag. Tapi memeningkan diri untuk dapatkan template yang cantik dan sesuai. Orang kata first impression tu penting. So, tak kesahlah terpaksa berhempas pulas berjaga malam mencari template free yang cantik dan sesuai.

Dah jumpa! Tapi sayang tak islamik la plak gambarnyer. Tapi template yang sangat2 sesuai... huhu.. Ni la gambar untuk header template tu... sungguh sesuai tapi tak sesuai.. peningnya ayat. Sebenarnya sesuai je, tapi tak melambangkan fikrahku yang islamik nih..cehh..


Puas sudah mencari dan terus mencari namu takku temui. Ceh, macam cari barang atau jodoh plak. Sehinggalah pada suatu hari ni, ada sorang kawan yang tengah dok study untuk final exam ni bagi idea. 'Apa kata kak zid ganti je gambar orang tu dengan gambar lain'. Aku ni plak dengan ke'buta'an IT yang teramat lalu bertanya 'Bolehkah??' 'Try ler dulu'. Nak cari gambar yang cun plak satu masalah. Hmmm..  

Lastly, alhamdulillah dengan nikmat akal yang telah dianugerhakan Allah ni, terlahirlah sebuah idea yang luar biasa (aku rasa la, tak tau la orang lain). 'Apa kata kita tukar je minah tu jadi orang yang pakai tudung' kata kawanku tadi. Dia plak memang pakar bab2 edit mengedit gambar guna photoshop. 

Jeng..jeng..jeng... Inilah hasilnya.


Amacam kawan?? Cun tak? HEBAT dan LUARBIASA! Okay, sekarang dah bersedia untuk mencubanya sebagai header blog secara rasminya. Gurau aku pada kawan tadi, 'Nih kalau tak guna header ni, mesti bengang kan?'. Terima kasih sahabatku kerna sudi buangkan luangkan sikit masa untuk tolong walaupun nak exam...terharunya.. Moga bermanfaat. Gud lak for your exam k.

p/s: sedikit pengajaran daripada cerita ni. Sebenarnya setiap manusia mampu untuk berubah menjadi yang lebih baik. Tergantung pada kesungguhan masing-masing. Jangan jadikan alasan tak sampai seru untuk bertaubat. Takut nanti 'seru' ajal datang dulu. nauzubillahi min zalik

No comments:

Post a Comment