Tuesday, April 12, 2011

Hebat Diriku, Hebatlah Dirimu! Siapakah Aku?



Aku adalah teman sejatimu.
Aku adalah penolongmu yang paling hebat, juga adalah bebanmu yang paling berat.
Aku akan mendorongmu maju atau menyeretmu kedalam kegagalan.
Aku sepenuhnya tunduk pada perintahmu
Sembilan per sepuluh hal yang kamu lakukan boleh kamu serahkan kepadaku dan aku akan dapat melakukannya dengan cepat dan tepat.
Aku mudah diatur, tunjukkanlah kepadaku bagaimana kamu inginkan sesuatu dikerjakan dan setelah beberapa kali aku akan melakukannya dengan sendiri
Aku adalah hamba semua orang hebat dan sayangnya juga hamba semua orang pecundang.
Aku bukan mesin, walaupun aku bekerja dengan mesin ditambah kepandaian manusia.
Kamu mampu menjalankan aku demi meraih keuntungan atau malah hancur, tiada bezanya bagiku.
Ambillah aku, latihlah aku, bersikaplah tegas kepadaku, maka aku akan menempatkan dunia dibawah kakimu.
Bersikap longgarlah terhadapku maka aku akan menghancurkanmu.

Siapakah aku?                               


Aku adalah “KEBIASAAN”.


Kebiasaan yang baik harus dipegang erat dengan komitmen yang tinggi. Steven Cophey pernah berkata 'At first we make HABITS at last HABITS make us'. Jangan jadikan kebiasaan buruk membentuk diri anda!

No comments:

Post a Comment